Wednesday, September 16, 2009

Sejuk ke cakap omputih..

Date : 20 Ogos 2009
Venue : Conference hall in 5 star hotel, KL

Time : 3.00 pm


En. X : Hi,
cik_kembang : Hi ( sambil melemparkan senyuman paling kambing abad ini )

En X : So, u're Dr. Farah

cik_kembang: Yes..
En. X : Just heard yr presentation on oil distillation..very impressive

cik_kembang : Ok, tq

En X : Where did u do ur pHD ??

cik_kembang : Glasgow

En X : I see.. (masa dia cakap..kening dia terangkat ala2 "double jerk" gitu...maaf sekiranya ada penggunaan bahasa inggeris disini)

cik kembang : (dalam hati...apa punya mamat ni...tanya phd kat mana..ishhh!!!..dia kenal haku apa ?? )

En. X : and where did u do yr master ??
cik-kembang : Leeds
En X : sekali lagi En X mengangkat kening seperti konpius..

cik_kembang : u ok ke ???
En. X : Err..I'm just wondering...someone who had been studied overseas just delivered her presentation in perfect bahasa malaysia...
cik_kembang ; Napa ?? Sejuk ke cakap omputih

En. X : Sejuk ???? apa yang sejuk ???

cik kembang : Sejuk tu omputih kata "cool"

En. X : Hahahaha....lawak jugak eh u ni Farah...

cik_kembang : Saya rakyat Malaysia, berada di Malaysia dan di dalam dewan ni 98% adalah orang melayu, mengapa perlu saya bercakap bahasa Inggeris, sedangkan semasa saya berpeluang membentang kertas kerja di Jepun, Korea, Taiwan, Bangkok, German...mereka begitu bangga menggunakan bahasa Ibunda...maaf jika menyinggung perasaan, saya cuma memperkatakan yg benar melalui pengalaman sendiri...kalau kita tak cakap bahasa malaysia..sapa lagi nak cakap ????

En X : (terlopong En. X sambil menggaru2 kepalanya yg saya rasa memang tak gatal)..
cik_kembang : Errr...En.. mulut tu jgn buka lama-lama..nanti masuk virus
HINI
En X : Hahaha..u ni kelakar la...

cik_kembang : Errr saya tak rasa pon saya kelakar...
En. X : U ada contact number tak maybe we can go to lunch someday...

cik_kembang : Saya bukan keje sini, saya kat Pendangshire

En X : Where on earth is Pendangshire ?

cik_kembang : Pengdangshire dekat ngan Balington and SPshire..atas sket dr Alor Starville..
En. X : Hahaha...u ni Farah...

cik_kembang : Since u know my name...may I know yours plsz..
En. X : Luqmanul Hakim..
cik_kembang : (Gulps !!!!Lahaiiiiiiii sedapnya nama)

1 comment:

  1. Il nome suo nessun sapràSeptember 19, 2009 at 2:31 AM

    Selamat Aidil Fitri, Farah.

    ReplyDelete